12/08/2016

Bagte auberginer

Vi er en gruppe, der netop har aftalt at køre vores egen udgave af "Til middag hos...". I kan se holdet på sidste billede! I den anledning har jeg valgt at prøve mig lidt frem, med en frokost, som er lidt ud over det, jeg normalt spiser (rugbrødsmad).






Til to personer:
- 1 aubergine
- 450 g. oksekød
- 1 rød peber
- Champignon
- Tomater
- 2 (mellem/store) kartofler (til kartoffelmos, eventuelt lidt mælk)
- Revet ost

How to:
- Tænd ovnen på 200 grader
- Skær auberginen over på langs, og udhul den: der skal være ca. ½ cm. til kanten, skær desuden 'kødet' i tern til fyld
- Skær kartoflerne i små skiver, og sæt dem til kog i ca.15 minutter. Mos dem herefter til kartoffelmos, og blandt eventuelt lidt mælk i
- Vend oksekød, skåret peber, snittet champignon og tomater (og salt) sammen i en gryde
- Kom blandingen i den udhulede aubergine, kom kartoffelmos på toppen og afslut med revet ost øverst.
- Bag i ovnen i ca. 30 minutter.

5 kommentarer:

  1. Mh ligesom i Sivota! :-) Lyder så hyggeligt med "til middag hos" <3

    SvarSlet
  2. Mums det ser lækkert ud.. :D

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vildt lækkert, synes jeg! Og let at lave! :-)

      Knus <3

      Slet
  3. Det er alt for længe siden, at jeg har fået det - tak for reminder (:

    - K

    SvarSlet